Bursdagskort i Maja Design

I dag har jeg et bursdagskort jeg vil vise dere. Det er i de flotte arkene fra Maja Design – Enjoying  outdoor, og jeg liker disse arkene så godt. De er i flotte lilla og rosa farger, og jeg har kombinert dem med kraft ark, masse blomster og litt tre pynt.

IMG_3268

Kortet er bygget opp med flere lag ark som alle er rufset og kantet med Distress ink – vintage photo. Liljen i midten har jeg laget med en dies fra Spellbinders.

IMG_3267IMG_3266

Blomsten er laget av det samme Maja arket som kortet, men jeg har malt litt for å få den til å se ut som en lilje. Da har jeg brukt Art Antologhy – splashed og Dylusion paint – Whit line, og til slutt laget prikker med Distress marker – walnut stain. Art Anthology gir en flott shiny bakgrunn og er litt transparent. Fungerte veldig fint. Under blomstene har jeg litt høsnenettting som har blitt malt litt med vanlig hvit gesso.

IMG_3276

Trefuglen fra Studio Calico har jeg også brukt Art anthology malingen på, og her gir den bare en litt blank overfalte med litt glitter.

På toppen av kortet har jeg brukt en Martha Steward punch på de to første lagene.

IMG_3269

Slik ble innsiden. Arket i midten har jeg kuttet til 12″ x 4,5, og preget tre kanter for å få til en slik trekant i midten.  Jeg har sett så mange flotte varianeter av slik løsning, men jeg valgte den litt enkel, fordi arket hadde mye mønster og toppen gjorde ganske mye ut av seg. Jeg preget jeg på 3,5″ – 6″ – 8,5″.  Disse målene passer fint på et kort som er 15×15 cm. Målene fant jeg på Scrappiness sin blogg. Takk Ann Kristin for flott forklaring:) Gå gjerne inn å se på det flotte vinterkortet hennes her.

Stemplene er de nye fra Kort og Godt, og jeg bare digger den fonten. Den er kjempefin! Og så er det med flere sommerfugl stempler, så du kan plasser de rundt teksten slik du ønsker.

IMG_3277

Det var alt for denne gang. Håper at vi går en flott vår i møte, det lover godt i dag iallefall. Nå er det hagen som venter ute, og kanskje jeg skal finne fram trillebården:)

Ha en flott søndag!

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

Ark: Bazzil – Velvet og kraft. Maja Design – Enjoying outdoor – Time for reflection og Flourishing. Bildet er hentet fra aket Garden moments.

Hønsenetting og blonder

Trepynt fra Studio Calico – wood verner

Gesso, Art Anthology, sorbet – splashed, Delusion paint – White splash, Distress marker – Walnut stain, Stickleys – Frosted lace.

Punch fra Martha Steward

Dies fra Spellbinders – Stargazer Lilly

Stempel fra Kort og godt – M299

 

Jeg deltar i følgende utfordringer med dette kortet:

Hjerteboden – Utfordring april – vår

Kort O Mania – Utfordring #150 – En hyllest til våren

Papirplaneten – utfordring #5 . Konfirmasjon og/eller vår

Scrappelyst – Utfordring april – Alt er lov

Maja Design  – Mood board april

MB-April16

 

3 kommentarer om “Bursdagskort i Maja Design

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..