To project life sider fra Tossa de Mar

I februar hadde jeg mitt første blogginnlegg som gjestedesigner hos The Paper Crafting.

Da viste jeg to sider som jeg hadde laget fra en tur jeg hadde sammen med mine foreldre til Tossa de Mar på Costa Brava kysten i Spania.

IMG_2380IMG_2390

For å få bildene til å henge sammen har jeg laget mønster med en stensil fra Ranger og Prima, Finnabair – Light paste.

Jeg har valgt light paste fordi jeg liker den lette effekten den gir. Den er litt transparent og gir et mykt mønster som tar med seg litt farge fra bildene. Den effekten liker jeg godt. Når man bruker stensil og paste for å lage mønster har man mange muligheter, og det er om å gjøre å dekorere akkurat passe og ikke for mye:)  Fort gjort når man holder på og har det gøy.IMG_2383

Jeg har også brukt den samme pasten fra Finnabair, men har blandet i litt rosa farge fra Finnabair – Mica powder – pink. Man trenger ikke mye pulver, bare litt slik at det ble en lys rosa pastel farge. Det er ganske mye farge i det pulveret, så man må prøve seg fram.

Det ene kortet som jeg har skrevet notater på, har jeg satt inn på tvers. Synes det gir en artig effekt, og er med på å lage variasjon på siden. På min første side har jeg flest kort med tekst, her har jeg skrevet litt om dagen, historie fra stedet og ting jeg ønsker å huske.

IMG_2387

Her ser dere hvor lett mønsteret blir og hvordan det tar opp farge fra fotografiet. Det lager en fin effekt og rammer inn bildet.

IMG_2388

Transparente klistremerker er jeg også glad i, de pynter opp uten å ta all fokus fra motivet på bildet. Klistremerkene kommer fra Heid Swapp – Sheer stickers, Snap – Carpe diem og Simple stories – We are family.

IMG_2390

Min neste side er litt smalere og her har jeg pyntet på samme måte, bare at nå har jeg også brukt en pensel og laget mønster med pasten med farge noen steder.

IMG_2391

På hjørnene av bildene kan man se at jeg har brukt en pensel og laget mønster med pasten.

IMG_2393

Har prøvd å bygge rundt de lette, sommerlige fargene som er på bildene, så det ble en fin kontrast til den gamle festningen og all mursteinen i gamlebyen. Det var utrolige flotte blomster overalt, både på gaten og på trapper forann husene, og det har jeg også prøvd å fremheve litt med dekoren min. Det er fint å vandre rundt i gammel historie og man knipser med kamera hele tiden, så det er litt vanskelig å velge ut bilder i etterkant, men det er et luksus problem.

IMG_2397

Så sånn ble disse to sidene. Jeg kan virkelig anbefale å besøke Tossa de Mar hvis dere er på Costa Brava kysten, det er en utrolig idyllisk og vakker liten landsby. Vel verdt et besøk, og de har mange små spennende butikker der.

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min:)

 

MATERIALELISTE:

  • Becky Higgins Project life ark
  • Becky Higgins Project fife “Inspire edition”
  • Prima by Finnabear, Light paste
  • Prima by Finnabear “Mica Powder” pink
  • Ranger by Dina Wakley, stencil
  • Heidi Swapp klistremerker, Sheer stickers
  • Snap klistremerker “Carpe diem”
  • Simple Stories klistremerker “We are family”

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..