Rosettkort – vintage

I dag har jeg laget rosett kort for første gang. Fint å prøve noe nytt, og så har jeg jo sett at det er mange som lager så mange fine varianter. Så her kommer min versjon.

IMG_3134

Til å laget rosetten, har jeg brukt hvit bazzil, 3 remser å 8 cm bredde og 30 cm lengde. Punchet en blondekant, og preget slik at det passet med mønsteret. Så har jeg brettet de og limt sammen. Satt de sammen som en sirkel og laget en rosett som jeg har limt sammen med en liten sirkel i midten.

Så har jeg stanset ut to rundinger og limt i front og bak. Har lagt et blondebånd i folder bak bildet.  Bildet har jeg embosset for å få et litt dust, vintage preg. Pyntet med blomster, strass perler og litt sløyfebånd.

Her kommer noen flere bilder.

2-IMG_3135

IMG_3138IMG_3126IMG_3137

Baksiden ser slik ut:

IMG_3129

Alle kanter, både foran og bak har jeg brukt Distress Ink – Vintage rose i kanten.

IMG_3139IMG_3143

Det var et veldig morsomt kort å lage, og jeg tror det blir flere slike på meg. Det ble ganske stort, men jeg er fornøyd med størrelsen. Ønsker man å lage et mindre, bruker man bare smalere strimler til å lage rosetten.

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:)

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

Ark; Bazzil – cram, Maja Design – Coffee in the about – Strawberry. Bildet av damen er fra Pion Design – From grandmas attic

Dies: QuickKutz – Nesting folly. Punch fra Martha Steward

Embossing: Stampendious – Aged rose embossing enamel.

Distress ink – Vintage rose

Stempel fra Kort og Godt.

Jeg deltar i følgende utfordringer med dette kortet:

Card and Scrap – utfordring #114 – brug blonder, frist 28.03.16

Kreativ Hobby – Mars utfordring – Vintage, frist 31.3.16

Scrappelyst – Utfordring mars – Stoff eller tråd, frist 31.3.16

 

 

 

9 kommentarer om “Rosettkort – vintage

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..