De beste julesangene i et papirpose album

Jeg har laget et inspirasjonsbirdrag til Hjerteboden sin utfordring i desember. Du rekker fortsatt å delta. Vi tar selvsagt imot alle julerelaterte bidrag til desemberutfordringen , enten det er album, kort, LO, PL, altered eller noe helt annet! 🙂

IMG_1942

Det beste med julen er å høre på julesanger hele desember. Til min store glede og mine medboere sin sorg har jeg forstått. Derfor blir det mest julesanger i bilen hvor jeg kan spille og synge hvor høyt jeg vil 🙂

Nå har jeg samlet de jeg liker best i et album laget av papirposer. Det er første gangen jeg lager et slikt album, og det var gøy.  Masse plass til å gjemme ting og fint å se på.

Albumet er laget av fire poser, og blir passe tykt. Står stødig i bokhylla og er også dekorativ julepynt. Albumet blir holdt sammen med en sølvståltråd med perler på som egentlig er til pynt og Ranger Hitch Fastner.

IMG_1972

Jeg har brukt arkene fra Maja Design  – Home for christmas og A gift to you, dies, glitter, kongler og punch. Her kommer flere bilder av forsiden.

IMG_1955

IMG_1954

IMG_1943IMG_1953

Jeg har brukt 4 store craft tags #10 som er kuttet litt til i lengden, til å ha i posene med sanger på. Disse er enkelt pyntet med en punch kant og glitter for å ikke henge seg fast i noe.

IMG_1969

Sidene inni ser slik ut. Her måtte jeg også begrense meg med pynt for å kunne lukke albumet igjen. Jeg er jo glad i å pynte, så da fikk jeg øvd meg på det 🙂 Jeg brukte stempelplaten fra Kort og Godt, for jeg liker den så godt, og tiddelibom minner meg om barndommen, og det er jo barna julen handler om.

IMG_1967IMG_1964IMG_1958ÆIMG_1956IMG_1962

Jeg ble fornøyd med albumet mitt, det ble nesten slik jeg hadde sett for meg det i hodet før jeg startet. Har tenkt å fylle lommene med flere minner fra julen, og dette albumet kan jeg ta fram år etter år og synge av full hals hele desember 🙂

Her kommer en oversikt over hva jeg har brukt:

Til selve albumet: Papirposer 4 stk. Ark fra Maja Design Home for christmas – let it snow og Diecut, A gift for you – sent with love. Ranger craft tag #10, Bazzil kraft. Tim Holtz – Hitch fasteners.

Pynt: Sølvhjørne  og stempel  – Gledelig jul fra Kort og Godt, Distress dry glitter, Stickleys – Frosted lace og stardust. Oppklipt snøkuleblomst fra Joy, Petaloo Burlap Poinsettia blomst. Chipboard fra Scrapiniec.

Stor blomst i front er en dies fra Spellbinders, Julestjerne på en av sidene er Sizzix tattered poinsettia. Rådyret og juletreskogen er fra Marianne Design.

Jeg har brukt Gesso, Wink of Stella – gl.white, og rufset alle kanter og brukt distress ink på kantene. Bling i blomstene er fra Zva Creative.

Punchen er fra Martha Steward og bladene er laget med Easy punch og konglene har jeg plukket selv i skogen.

 

Jeg deltar på følgende utfordringer med dette albumet.

Hobbygrasjen – utfordring 32 – Jul frist 15.12.15

Korthobby.no  utfordringsblogg utfordring desember – alt er lov, frist 21.12.15

Papirlosjen – utfordringe desember – Jul/vinter, frist 5.1.16

Scrappelyst – utfordring desember – Vis oss, frist 21.12.15

Kreativ Scrapping – utfordring 12 alt er lov

 

 

6 kommentarer om “De beste julesangene i et papirpose album

  1. Elisabeth sier:

    Flott album, og nydelig pyntet både inni og utenpå 🙂 Takk for at du deltar i papirlosjen sin vinter/jul utfordring:-) Klem DT-Elisabeth

    Liker

  2. Merete sier:

    Nydelig album du har laget. Sååå fine farger og detaljer! Takk for at du deltar inne hos Korthobby`s utfordring. Ønsker deg ei riktig God Jul og ett Godt Nytt år!
    hilsen Merete

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..