Hagen er klar for sommeren

Det kan oppleves som masete, mye jobb og stess – men det finnes egentlig ikke noe mer hyggelig enn å gjøre hagen klar for sommeren.

IMG_2660

I år har jeg gjort store endringer i min hage. Et stort bed (40 kvm) har fått fjernet nesten alt av busker. En stor, stygg, stikkete og hatet hekk er kappet ned med motorsag (takk pappa) og kjørt på fyllinga. I stedet har jeg fått et flott gjerde, et åpent fint bed hvor syrinen kommer godt fram og min hund kan springe løs i hele hagen mens jeg slapper av i solen eller i skyggen:) FANTASTISK! Og verdt hver eneste time som er lagt ned. Her er noen bilder som jeg har tatt og satt sammen til en pl-side. Pl-siden er inspirert av utfordringen som vi nå har gående på Project Life i Norge.

Sidene har jeg pyntet med pastell farger, tekst fra skrivemaskin, dots og blomster.

IMG_2667

Gamle, hvite hagestoler har fått fresh rosa farge fra panduro.

IMG_2668

Plommeblomster med regndråper på:)

IMG_2669

Bogavilla er sommer!

IMG_2671

Tuusen takk til pappa og Mads for stor innsats med gjerdet mens jeg var på jobb. Det hadde ikke blitt ferdig uten dere:)

IMG_2666

Gleder meg til deilige, varme sommerdager i denne hagen:)

IMG_2663

IMG_2674

 

La deg inspirere du også og bli med på den flott utfordringen våres hos Project Life i Norge. For å delta skal du la deg inspirer av dette flotte bildet. Du finner den her

Juni juli

 

 

Til pl-siden min har jag laget en LO.

IMG_2691

IMG_2689

Siden er fortsatt litt «bulkete» men det er fordi den akuratt er ferdig og trenger å tørke og ligge litt under press. Sånn blir det med vanlig ark og akvarellfarger:)

IMG_2685

Da håper jeg du får en flott helg, kanskje har du startet på sommerferie? Kos deg, solen skinner:) Klem Bente-Heidi

 

Jeg deltar med disse to sidene hos

Words & Paintery, june challenge.

Scraping4Fun – June Challenge #91 – Summer

 

5 thoughts on “Hagen er klar for sommeren

Legg igjen en kommentar

