Et sommerlig bursdagskort til danseglad dame

En ny vri, en annen måte å lage et kort på – hvis du er som meg så synes du det er kjempegøy når man ser en ny og anderledes versjon av et kort som noen har laget. For en liten stund siden så jeg en artig måte å lage innsiden i kortet på, og det måtte jeg bare prøve. Nå husker jeg ikke helt hvor jeg så det første gangen, men jeg har sett mange flotte kort hvor innsiden er laget på denne måten. Så da ville jeg også prøve i dag når jeg blogger for The Paper Crafting.IMG_2232

Kortet er laget for en stund siden, og her kommer en liten forklaring og flere bilder. Kortet er laget ved å kutte to paneler i lik størrelse – jeg har brukt 4″ X 6″, og så har jeg kuttet et panel som er 3″ X 12″. Denne har jeg preget ved 3″ – 6″ – 9″.

IMG_2237For å få de skrå kantene, så markerte jeg ved 2″ høyde og skjærte med skjærebrettet skrått ned til merket fra pregen på 3″. Det samme gjorde jeg på begge sider. Sidene er festet på tre kanter til panelene slik at jeg får to lommer til å ha tags i.

IMG_2244

Kortet er pyntet med masse blomster, osteklut, dikets og små hilsner. Toppet kortet med en sommerfugl. Bursdagsbarnet er glad i å danse, så da syntes jeg det passet med noen noter. Siste finish er å splashe litt hvit dylusion maling oppe på kortet. Jeg liker veldig godt den effekten den gir.

Som du ser på bildet under, så er kortet bygget av mange lag, og jeg har også brukt tykk dobbelsidig tape for å få litt høyde.

IMG_2234

Det var alt for denne gangen.

Har du lyst til å prøve forskjellige brette teknikker, så finnes det en utrolig flott oversikt med tutorials hos The Paper Crafting her.

Håper at det ga deg litt inspirasjon og takk for titten 🙂 Klem Bente-Heidi.

Jeg deltar i følgende utfordringer:

The ribbongirls – june card challenge

Kaboks – Utfordring 14 – Vi feirer sommer

 

4 thoughts on “Et sommerlig bursdagskort til danseglad dame

Legg igjen en kommentar

