Tre fargerike kort til herre

Hvor mange kort kan du lage med et ark bazzil som base? Jeg fikk tre. I dag her jeg blogget for Scrappiness med flere maskuline kort.

Grunnen til at jeg hadde lyst til å prøve, er at som regel så blir det standard størrelse 15×15 på veldig mange av kortene jeg lager, og hvis jeg gjorde det på denne måten ville de bli andre størrelser.

Så her er resultatet:

IMG_2066

Det er de nye arkene fra serien «Dapper» til Authentique som jeg har lekt meg med. Har vel gått litt bananas i farger, mønster og former. GØY. Jeg har brukt mange av arkene i serien og også arket med klistremerker.

IMG_2064

Dette er det minste kortet, og det er ca 9 x 9. Synes arkene var tøffe og laget et lite, rampete kort. Har tegnet med tusj rundt alle kantene, og også tegnet på to små smilefjes, hi hi.

IMG_2047

Neste kort ble litt avlangt.

IMG_2063

Her har jeg lagt lag på lag uten den helt store systematikken. Har plasser ting litt etter innfallsmetoden, og også brukt litt canvas. Alle kanter er gått over med Distress ink – Vintage photo. Ble fornøyd med kortet, likte fargene og at det var litt «uorden».

IMG_2061

Innsiden ble helt enkel, kun satt på et klistremerke på bilden.

IMG_2058

Tredje og siste kortet er kvadratisk 13,5 x 13,5. Og her er det orden i rekken.

IMG_2065

Kortet er bygget lag på lag i system. Fått høyde på lagene ved å bruke tykk dobbelsidig tape. Har brukt dies fra Kort og Godt og Sizzix i front, og her er alle kantene gått over med Distress ink – Black sot.

IMG_2050

Innsiden er laget ganske enkel, med kun mønster ark på den ene siden og god plass til å skrive. Brukt et par klistremerker her også.

IMG_2054

Det var det for denne gangen. Håper du ble inspirert til å gå litt ut av boksen av og til og utfordre deg selv litt. Det er så lett å gjøre som vi pleier:)

Oversikt over allt av materiale; ark og dies, finner du hos Scrappiness.

Nå vil jeg bare ønske dere en god helg, kos dere!

Klem Bente-Heidi

Jeg deltar i følgende utfordringer:
3 thoughts on “Tre fargerike kort til herre

  1. Katrine sier:

    Kjempetøffe herrekort. Liker fargebruken og at de varierer i størrelse.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

