Julekalender til tre

Vi i gjeste design teamet til The Paper Crafting ble spurt om vi ville vise noen prosjekter som jule inspirasjon. Mitt bidrag kommer her.  Har dere lyst til å se alt det fine de andre har laget – finner du det her. Anbefaler å ta en titt 🙂

Når julekalenderen er satt fram, da starter nedtellingen til den 24. Her i huset betyr det 24 dager med sjokolade! Her er kalenderen som min barn fikk i år.

img_0086

Å ha oppdratt tre gutter har gjort meg litt god på lego, og det kom godt med når jeg skulle starte på denne kalenderen fra Studio 75 fra Polen. Her var alt i løse deler, men det var med en forklaring så det gikk fint etterhvert. Jeg kjøpte den på StempleScrap messen i august og tenkte det var lenge til jul. Det var det ….men 25 november var det ikke lenge til 1. desember og kalenderen skulle være klar – og jeg hadde ikke startet!

 

img_0090

At var flatpakket og skulle limes og settes sammen, males og pyntes. Men når den første «etasjen» på kalenderen var lavet, gikk det veldig greit. Malte med en litt offwhite acryl maling og gikk over alle kantene med distress ink – vintage photo.

img_0087

Boksene har kun fått et enkelt ark på seg – Maja Design – I whish, og gull tall. Rufset og kantet med ink. Til slutt gikk jeg over hele «boksen» og tok litt Arleens snow  her og der.

På Nille hadde jeg sett et stearins lys bil som jeg likte veldig godt, så da plasserte jeg det på toppen. Synes bilen har en litt «coca cola reklamefilm» stemning over seg:)

img_0089

Har også farget og brukt de fine trærne fra Tim Holtz, kongler og masse snø. Rufset arkene i bunnen skikkelig.Trærne farget jeg med spay fra Prima og Tattered angels.

Skuffene i denne kalenderen er ganske store, og det er fint plass til tre litt store sjokoladebiter.

Kalenderen ble godkjent av juryen her hjemme så da er alt bare velstand. Jeg koset meg med å lage den, selv om jeg startet litt sent.

Ønsker dere en fortsatt fin søndag.

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

  • Kalender i Chipboard fra Studio 75
  • Acylmaling offwhite, Distress ink , lim – Quick glue
  • Spray fra Prima og Tatteres angels – forskjellige grønn farger
  • Tim Holtz Tree lot small
  • Arleens – glitter snow
  • Stearinslys bil fra nille, kongler og litt blomster

Jeg deltar på følgene utfordring:

Nordsalten Hobbyklubb – ufordring #151 – Jul og nyttår, frist 14.12

2 thoughts on “Julekalender til tre

Legg igjen en kommentar

