Små til og fra lapper med juletrær

Hallo:)

Forrige fredag lovet jeg en tutorial på hvordan du kan brette et lite juletre. Og i dag har jeg blogget for Scrappiness med julekortlapper og har laget tutorials på to måter å brette et tre.

img_0154

De første jeg laget var disse to.

img_0153

For å lage juletreet som er på disse kortene å trenger du 4 biter mønster ark i følgende str:
3X3″ – 2,5X2,5″ – 2X2″ og til slutt 1,5X1,5″.
Det er fint om arket ikke er så tykt for da blir det vanskelig å brette.
Det å skulle forklare bretten skriftlig syntes jeg var vanskelig , så da måtte det bli en liten video. Harikkegjortdetfør – skummelt. Dere får være litt overbærende med feil og mangler og sånn – dette er en premiære:) Nå kan det bare bli bedre.
img_0148
Du kan bruke litt forskjellige ark men det er viktig at arket ikke er for tykt..
De fire bitene er limt sammen inne i hverandre som forklart på videoen, og så festet til taggene.  Pyntet med sløyfebånd og en liten blomst.
img_0151

Så var det juletre nr 2.img_0142

Her har jeg brukt tags, bazzil, grov canvas stoff og restepapir fra Maja Design – Enjoying the outdoors. Lilla er jo en fin julefarge, så det går fint.
Her har jeg brukt en dies for å stanse ut en stor sirkel. Fint om den har en bølgekant ytterst. Du kan bruke en dies som er rund og litt stor eller en dollie.
Du kutter den ferdige sirkelen i to, og bretter som vist på videoen. Da får du to trær.
Jeg har pyntet med Stickles – gold og noen små stempler som passet på en gave lapp.
Håper at dere forstår videoene mine. Bare spør om jeg har forklart litt dårlig.
Håper dere fikk noen tips til å bruke restepapiret, og tenke at det får fint ann å bruke noe annet en julepapir til å lage til og fra lapper.
Utstyrslisten og innlegget mitt hos Scrappiness finner du her.
Ha en fin kveld, her er det beina på bordet og en god kopp tea:)
Klem Bente-Heidi
Legg igjen en kommentar

