Når man minnes de var små og søte

Har lyst til å vise dere en side som jeg laget til albumet min sønn fikk til sin konfirmasjon.  Albumet inneholdt bilder fra bittelite opp til nå. Her er en side fra da han var liten og søt. Siden viste jeg i The Paper Crafting i begynnelsen av august. I would like to show you a page that I made for the album my son got to his confirmation. The album contained photos from tiny up to now. Here is a page from when he was little and cute. This page has previously been showed in The Paper Crafting in early this  August.

mads3

Jeg har laget alle kortene selv med de kjempefine arkene fra Maja Design – Vintage baby. Siden ble veldig rolig og fin, og søt men ikke «sukkersøt», utmerket til en liten gutt.

Arkene er klippet til, rufset i kanten og påført Distress ink. Jeg har brukt en kante punch for å pynte på en enkel måte. Babysider skal i mitt hode, ikke være prangende med rolige og litt stilige.

I’ve made all the cards myself with the tremendous beautiful  sheets from Maja Design – Vintage baby. The page became very classy  and nice and sweet but not «cutesy», excellent for a little boy.

The sheets are cut into right size, ruffled  the edges and applied Distress ink. I’ve used an edging punch to embellish a simple way. Baby Pages should in my head, not be too flashy but quiet and a little classy.

MADS8

IMG_4012

Teksten i tre har jeg først malt lett med hvit gesso og så drysset over litt distress glitter. The chipboard text  I´ve  first painted lightly with white gesso and then sprinkled over some distress glitter.

mads1

Blomsten har også fått en del glitter på seg, og da brukte jeg clear gesso for at den skulle feste seg. Har klippet ut og brukt noen av de fine kantene som er på arkene, og også brukt noen av kortene fra Maja serien. The flower has also got some glitter on, and then I used clear gesso for it to attach. Have cut out and used some of the fine edges that are on the sheets, and also used some of the cards from maja series.

mads10

Som dere ser har jeg bygget siden litt lag på lag. As you can see , I’ve built the cards layers by  layers.

tpc-baby5

tpc-baby4

Her kommer en oversikt over hva jeg har brukt – Productlist:

Ark: Maja Design – Vintage baby, cutie og Ephemera cards

Glitter fra Distress

Chipboard fra Scrapiniec

Blomster fra Prima

Punch fra Martha Steward

Gesso – White og clear

Legg igjen en kommentar

