En liten bok for mine søte oppskrifter…

img_5189

Det har vært en vidunderlig stille og rolig helg – bare meg og Mollie. Vi har gått turer og koset oss på scrapperommet. Vi har litt forskjellig oppfatning av hva vi skal gjøre på scrapperommet –  jeg vil lage ting og Mollie vil helst tygge på det som ikke er hennes:) Sånn ser det ut når vi holder på der:) Men jeg fikk gjort en god del – bland annet coveret på det som skal være min «søte»oppskriftsbok. Her skal jeg samle godbiter som jeg finner på nett og fra venner. Kjekt å ha alt et sted, så slipper man huske hvor man fant det når det skal lages.

 

Først fjernet jeg for og baksiden fra boken og grunnet den med hvit gesso, så brukte jeg en Tim Holtz stensil og Finnabair Texture paste – white sand. Deretter har jeg brukt Brusho, gelatos , Tattered angels spray og Color bloom spray fra Prima samt gesso på bakgrunnen til jeg ble fornøyd med fargen. Jeg har malt med pensel, fingrene og tørkepapir – gøy å leke seg litt:)

img_5193

Baksiden ble slik. img_5195

Noen av blomstene er metall blomster i bronse som jeg har kjøpt på E-bay. Disse har jeg malt med Tattered Angels – High inpackt paint – en fantastisk maling som jeg ble kjent med på kurset til Jorunn Langås på Scrappiness treffet for to uker siden.

img_5192

Malingen gir et vakkert skinn og er fin å jobbe med. Fester seg på alt uten grunning av gesso under:)

Litt vanlige blomster, grå blonder, sølv stjerner og perler så ble jeg fornøyd. Til å lime alt fast har jeg brukt Finnabair 3D gloss gel – da sitter alt – GARANTERT!

Til slutt har jeg splashet litt rundt med Dylusions paint white  line og kantet sidene med sort gelatos. Stemplet er fra Kort og Godt som jeg har klippet opp og tegnet rundt med Dylusions sort penn.

Gleder meg til å fylle boken med oppskrifter – blir i godt humør bare av å se på den:)

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min. Håper du har hatt en flott helg du også og kanskje ble du inspirert til å lage ditt eget bok cover?

Under bildene finner du en oversikt over produktene jeg har brukt.

img_5194img_5193img_5197img_5196

Here is my list of products:

Notebook from Søstrene Grene

Diana Wakley – Gesso white

Tim Holtz stensil

Finnabair textura paste – white sand

Brusho – Chrimson og Sandstone

Gelatos – lilla og rosa + sort

Tattered Angels  – High impact paint – Purple, metallic pink og hot pink

Tattered Angels mist – pink poodel

Prima Color bloom – Cotton candy

Dylusions ink spray white line

Dylusions paint pens black

 

Jeg deltar på følgende utfordringer:

Kreativ Hobby – Septemberutfordring – Mixed media

Kreativ Scrapping – Utfordring #9 – Stjerner

Kaboks – ufordring #5 – Hjerter eller stjerner

 

 

8 thoughts on “En liten bok for mine søte oppskrifter…

  1. bente sier:

    Nydelig og gjennom ført fra ende til annen. Her var mange flotte detaljer og ble en søt oppskriftsbok:)
    Takk for at du er med på utfordringen hos kaBoks , DT Bente:)

    Likt av 1 person

  2. Rose sier:

    Vilket fantastiskt fint omslag till anteckningsboken du har gjort! Underbara färger och nyanser och med många fina detaljer. Upptäcker hela tiden något nytt! Tack för att du deltar i kaBoks tävling!

    Rose-Marie/DT kaBoks

    Lik

  3. Lena_J sier:

    Herlig bok, og sitatet på forsiden tiltaler meg så fælt at jeg tror jeg må ut og hente en sjokolade.. *flirer* Nydelig dekorert, og jeg liker hvordan noen blomster er litt grunge mens andre er helt rene, det skapte en fantastisk effekt.Tusen takk for at du scrapper med oss i kaBoks 🙂

    Lik

  4. Kaia sier:

    Lekker framside på oppskriftsboken din, og nydelige farger……
    Likte veldig godt selskapet du hadde på hobbyrommet også jeg…. Jeg har og det ser du, men han ligger under pulten min…… :o)
    Takk for at du er med på septemberutfordringen til Kreativ Hobby

    Klem fra DT-Kaia

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

