Layout fra Humlesnurr

humlesnurr8

Layout var noe jeg ikke turde å gi meg ut på før, men etter å ha prøvd og strevet noen timer , så har det løsnet og jeg synes det er kjempegøy. Det gir også mer liv og variasjon i Project life albumet mitt og en fin måte å lage tema på.

Til min sønns konfirmasjon laget jeg et album til han fra da han var liten og fram til nå. Fant dette fine bildet som er tatt fra barnehagen. Det passet yppelig til en layout. Her har jeg tilogmed brukt blomster, selv om det er til en gutt.

humlesnurr7

Først har jeg brukt paste og en sjablong og laget et mønster, før jeg har sprayet, malt, sprutet og stempler. Wasi tape har jeg også brukt, sammen med restepapir fra flere forskjellige.

humlesnurr3

Fargekombinasjonen er av det «glade» slaget og går i gult, rosa og brunt. Jeg har brukt en sjablong og Distress ink for å lage mønster i brunt noen steder. Likte godt den effekten det ble.

humlesnurr2

Har bygget opp lag for lag og brukt litt papp i mellom noen av lagene for å få litt høyde. Da har jeg også mulighetene til å stikke noe innimellom hvis jeg synes det skal etterpå:)

humlesnurr1

Humla er med for han gikk på avdeling Humlesnurr:)

Jeg har også brukt Prima akvarellfarger, sammen med Dylusions  paint for å lage bakgrunnen. Liker effekten når fargene er både diffuse og sterke.

humlesnurr6

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

Ark – Bazzil – Lace, og restepapir fra flere forskjellige produsenter.

Bakgrunn er laget med Prima; Finnabair stensil, Prima; Finnabair Heavy Gesso – white. Distress ink – Ground Espresso, Prima akvarellfarger, Prima; Color Bloom Spray; Empress Gold, Dylusions Paint Lemon Zest, Dylusions Paint Bubblegum Pink.

Stemplet noen stjerner med Ranger; Dye Ink Pad; Wild Orchid

Blomstene er i hovedsak fra Prima, og noen fra mitt lager. Og så har jeg brukt noen stickers fra mitt PL-lager.

Jeg deltar i følgende utfordringer:

Papirlosjen – Utfordring #8 Juli/august – alt er lov, frist 04.09-16

Hjerteboden – Utfordring juli/augst – Alt er lov, frist 31.08.16

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min. Nå starter jeg min sommerferie og håper på masse sol (og noen regnfulle dager på scrapperommet) God sommer:)

3 thoughts on “Layout fra Humlesnurr

  1. Maria sier:

    Herlig LO med flott bakgrunn og mange fine detaljer! 🙂 Fint med blomster til guttebildet, dem gjør seg fint her.
    Takk for at du deltar hos Hjerteboden.
    DT Maria

    Lik

Legg igjen en kommentar

