Til verdens beste mamma

I dag har jeg som mange andre gitt min kjære mor en oppmerksomhet. Hun fikk en gaveboks med et skrytealbum i. Her har hun bilder av alle mine barn (og hunder) og en boks hun kan oppbevare små skatter i. Hun er den beste mammaen og mormoren som finnes, og det er gøy å gi henne en oppmerksomhet, for hun stiller alltid opp og vi er så utrolig glad i henne.

Today ,I have like many others, given my dear mother an attention . She got a gift box with a bragging album . Here she has photos of all my kids ( and dogs ) and a box she can keep small treasures in . She is the best mother and grandmother that exist, and it’s fun to give her an attention because she ‘s always there and we are so very fond of her.

DSC00060

Boksen som jeg har dekorert er en gammel boks jeg hadde liggende, og jeg har brukt de kjempefine arkene fra Graphic45 – Mon Amour. De er bare så utrolig fine, og passet fint til mamma som er glad i farger og roser.

Her kommer noen flere bilder av boksen:

The box that I have decorated is an old box I had lying , and I have used the incredible fine sheets from Graphic45 – Mon Amour . They are just so beautiful and  nice , and looked fine to my mom who loves colors and roses. Here are some more pictures of the box :

 

Til boksen har jeg lagd et lite skrytealbum. Det finnes mange maler på et slikt album, men jeg har tilpasset den litt til den størrelsen jeg ønsket.Her har jeg brukt sort Bazzil i str 9″ x 12″. Og soret det på høykant på 3″ 6″.

I bredden har jeg soret på:

3″ og 3 1/4″

6″ og 6 1/4

9″ og 9 1/4″

Så har jeg klippet bort de to ytterste ruten øverst. Neste trinn er å sore de klaffene som skal være halve på 1 1/2″ og 7 1/2″, og klippe bort den ytterste delen på begge sider. Da blir klaffen 1 1/2″ bred. Lim klaffene fast etter at du har satt på papir på ruten i midten forsiktig i ytterkantene, så har du plass til en tag eller bilder der også. Problemet med å velge ut bilder, er at det er vanskelig å velge bort, så jeg brukte også baksiden til bilder. Men her kan man pynte som man selv ønsker. Husk bare at pynteten ikke må bygge noe særlig i høyden, for da blir albumet vanskelig å folde sammen.

Her ser du innsiden av albumet:

To the box , I’ve made a little bragging album. There are many templates of such albums, but I have adapted it slightly to the size I wanted. Here I have used black Bazzil in size 9 » x 12 » . And Soret it vertically in 3 » and 6″ . In banks , I Soret on : 3 » and 3 1/4″ 6 » and 6 1/4 9 » , 9 1/4″ . Then I cut out the two outer pane at the top . Next step is to sore the flaps which should be half of 1 1/2 » and 7 1/2 » and cut away the outer part of both sides. Then the flap 1 1/2 » wide. Glue flaps firmly after you have put on paper in the middle pane gently at the boundaries , so you have room for a tag or pictures there as well. The problem of selecting images is that it is difficult to opt out , so I used the back of photos. But here you can decorate as you wish. just remember that the decoration should not build to much in height , because the album then could be difficult to fold .

DSC00062

Med «taggene» ute.

DSC00063

Her er albumet brettet inn på innsiden.

DSC00061

Her ser du baksiden

DSC00065

Og her er enda flere bilder….

Det ble fryktelig mange bilder denne gangen av det ferdige prosjektet, men sånn ble det.

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

  • En gammel boks
  • Ark: Sort Bazzil, Graphic45 – Mon Amour Collection; Dearest Darling og Hearts Desire
  • Blonde, perler og blomster fra lageret mitt. På boksen har blomstene fått til Stickleys – Frosted lace på seg.
  •  Har også brukt noen sorte bokstav stickers som jeg desverre ikke vet hvor kommer fra. De bare lå der i skuffen min 🙂

Jeg deltar i følgende utfordringer:

Kort O Mania- Utfordring #146 – Love is in the air, frist 15.2.16

Scrappelyst – Utfordring Februar – Tema kjærlighet, frist 29.2.16

Papirplaneten – Utfordring #3 – Kjærlighet, frist 29.2.16

Live & Love Crafts – #44 – Love is in the air

5 thoughts on “Til verdens beste mamma

  1. sandramathis sier:

    Vilken fantastiskt moorsdagspresent! Din mamma måste ha blivit otroligt glad över den vackra asken och det tjusiga minialbumet. Tack för att du länkade upp till LLC:s februari utmaning (och ursäkta det sena besöket).
    Glad Påsk!
    Kram, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

