Bursdagskort til en ungdommelig 50 åring

291115-5

Jeg har fått dille på fugler… Tim Holtz sine bird crazy har tatt meg med storm, de er bare så utrolig tøffe, og nå har jeg endelig fått dem i samlingen min. Så skulle jeg lage et kort til en mann som fyller 50, ikke liker dill dall, digger tegneserier og er glad i å lese bøker. Kortet var fra sønnene til fars store dag. Da ble løsningen gale fugler på en tag som kan brukes som bokmerke. To fluer i en smekk 🙂

291115-1

Fuglene er fargelagt med Distress markers. Jeg har brukt Tim Holtz – Distress Marker Spritzer Tool for å lage mer liv og effekt på fuglene. På bakgrunnen har jeg brukt gesso, distress ink, forskjellig paste og stempler.  Nederst på tagen har jeg surret litt jute for. Jeg fant ikke noe stempel som var optimalt, så jeg kombinerte deler av tre. Klippet ut og tegnet rundt med distress marker for å utheve.

291115-2

Baksiden er enkel, her er det plass til en hilsen og så er det en fugl til.

291115-3291115-4

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

Tag: Ranger Manila tag #8

Ark: Prima – Royal menageril

Distress ink- Scattered str aw, Peacock feather, ground espresso

Medium: Prima, art basic – 3D Glossy gel, Light paste. Hvit Gesso.

Dies – Tim Holtz – Bird crazy

Stensiler: Dutch Doobadii – Bubbles, Tim Holtz – bubbleStempel:  Tim Holtz – Bird cracy. Prima Piece ( på bakrunnen). Norsk Stempelblad. Grattis mini og Papirdesign – pappa

Liquid pearls – Ocean blue

 

Jeg deltar i følgende utfordringer:

TreL – Farsdag, frist 1. des

Papirlosjen – Maskulint , frist 30. nov

Craft your passion challenge – #289 – Always anything goes

3 thoughts on “Bursdagskort til en ungdommelig 50 åring

Legg igjen en kommentar

