Kort til mann i steampunk-stil

image

Min eldste sønn har hatt bursdag, og han digger fantasy og steampunk. Da jeg så det utrolig kule kortet til Helga Elin Pettersen på bloggen til Scrappiness, måtte jeg bare prøve meg på de samme arkene…Kortet  og hennes tutorial finner du her. Jeg laget meg et kort litt på lykke og fromme og størrelsen og brettene ble litt til underveis, brukte ikke noen mal.. Kortet er 7″ høyt og 11″ bredt før jeg brettet inn kantene. Ble litt tøft synes jeg da jeg var ferdig 🙂

image

image

Disse arkene er utrolig fine, og se…til og med toget som går til Galtwort i Harry Potter er med. Det passer bra – min sønn var en ihuget Potter fan på sine yngre dager.

Det er brukt magnet på klaffen som er gjemt under luftballongen og dykkermasken for å holde kortet sammen. Jeg har laget en tag i baksiden som man kan skrive en hilsen på.

Har brukt de fine stemplene fra Papirdesign og Et trykk. Punchekanten gir en tøff effekt for når kortet er brettet sammen lager det en hullrad, noe som også går igjen på arkene.

image


image


image

image

image


image

image

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

Ark: Bazzil – kraft, Timekeeper: Carnival, Exploration, Portifolio

Punch: Martha Steward

Pynt: Tim Holtz – mini gears, Prima – klokke, Chipboard fra Wycinanka.

Blekk: stempler – Stazon – Timber brown, Rundt alle kanter på arkene – Distress ink – Ground espresso.

Stempel: Papirdesign- herlig, liver. Norsk Stempelblad – grattis mini.

Jeg deltar på Scrappegarasjen sin utfordring 16 – lag på lag

7 thoughts on “Kort til mann i steampunk-stil

  1. Helga Elin Pettersen sier:

    Wow! Kjempetøft kort! 😊👍 Digg med steampunk og kjekt at du ble inspirert av mitt kort! 😄💖
    Klem

    Lik

Legg igjen en kommentar

