Kort til en bilglad 50-åring

021015-1

Kort til menn er artig å lage. Man kan bruke farger og røff pynt. Nå har jeg laget et kort på bestilling til en mann som var veldig opptatt av biler – sportsbiler 🙂

Jeg har brukt et av bildene fra Summer Crush serien til Maja Design og ark fra Authentique som jeg synes er kjempetøffe. Jeg har pyntet med tannhjul fra Finnabear og brukt bølgepapp, hyssing og stempler fra Norsk stempelblad og Papirdesign.

Kortet skulle sendes i posten, så jeg har brukt kraftig tape som jeg har kjøpt på Scrappiness og tannhjulene er festet med 3D Glossy gel.

021015-3

Kortet er bygget lag på lag og alle kanter er rufset og farget med Distress ink. Har brukt baksiden av arket  i toppen fra Authentique arket og klippet ut passende elementer.

021015-2

Innsiden er enkel, og det er det samme arket på begge sider, men jeg ser at lyset har spillt meg et puss slik at de ser forskjellige ut. God plass til å skrive og tag med stempel Lykke fra Norsk Stempelblad.

021015-5

Korter overlevde turen med posten, så da er jeg fornøyd :

021015-4

Dette er hva jeg har brukt:

Ark: Bazzil kraft og mørk rødt. Authentique paper – Durable «Superior», bølgepapp og restepapir

Bilde: Maja Design – Summer Crush – Snapshots

Pynt: TrueHamp – Hemprique, Finnabear tannhjul, Tim Hotlz – Long fastners

Stempel: Norsk Stempelblad – Grattis – mini og Livet. Papirdesign – Gratulere med dagen – 50.

Distress ink – Vintage photo. Lim: sterk dobbelsidig tape og 3D Glossy gel.

Jeg deltar i følgende utfordringer:

Cards and Scrap – Utfordring 104 – Brug stempler (frist 13.10.15)

Kort O Mania – Utfordring 138 – lag på lag (frist 15.10.15)

Kreativ Scrapping – Utfordring 10 – lag på lag (frist 26.10.15)

 

4 thoughts on “Kort til en bilglad 50-åring

Legg igjen en kommentar

