Bursdagskort til mann på flyttefot

310715-2

Min sønn har bursdag snart, og starter en ny epoke i sitt lit. Han flytter til Tromsø for å studere sammen med kjæresten sin. Det blir en kjempespennende tid, og mye nytt som skjer på en gang. Derfor er det et litt anderledes bursdsgskort denne gangen. Det er både et gratulasjonskort og et «lykke til» på reisen kort, og så har jeg fått med noter fordi han bestandig spiller på et eller annet instrument.

310715-1

Denne sommeren har handlet mye om å forberede hans reise opp dit, både med å vente på svar fra skole og å ordne hybel, samt å planlegge pakking osv. Blir vedmodig at han drar, men samtidig spennende å følge han videre på ferden. Sånn er det å være mamma.

310715-3

Jeg har brukt to tagger på dette kortet. Et med kart over Tromsø, det er hentet fra min fars gamle skolebok og festet med decopagelim, og en tag hvor jeg ønsker god reise. Taggen med kartet kan taes ut. Arket fra Kort & Godt har egentlig et konfirmasjons tema, men passet utmerket til en ung student også.

Jeg har rufset arkene litt, og farget alle kanter med distress ink. Taggene er også farget med distress. Har holdt meg til tre fargetoner på kortet: brunt, gult og rødt.

310715-4

Innsiden er veldig enkel, og jeg har brukt de samme arkene som på framsiden. Her er god plass til å skrive.

Dette er hva jeg har brukt:

Ark: Bazzil beige og rød, Ridderholm design – Vintage venture, Kort & godt – mann i beige, Bo Bunny – Heritage. Kart fra min fars skolebok. Tag fra Søstrene Grene.

Distress ink: Vintage photo, Scattered straw.

Pynt: Tim Holtz binders, My minds eye – Hello world rub-ons, Papirdesign bokstav stickers rød, Bånd og knapp – ukjent.

Jeg deltar i følgende utfordringer med dette kortet:

Scrappegarasjen – Utfordring #13 – Ferieminner (frist 10.8.15)

Scrappelyst – Utfordring Juli – Tag (frist 31.7.15)

Papirplaneten- Sommerutfordring – Alt er lov (frist 31.07.15)

4 thoughts on “Bursdagskort til mann på flyttefot

Legg igjen en kommentar

