Nytt bruk av gammel olabukse

 

 Jeg fant en fin olabukse til dame i litt stretchy stoff på Røde Kors bruktbutikk Sarpsborg, og I dag har den blitt en liten veske og potteskjuler. Etter å ha tittet litt på pintrest satte jeg meg ved symaskinen. Jeg liker ting som går raskt og lage, så derfor ble det enkelt og uten mønster.


Potteskjuleren er lager slik:

  • Klipp et bukseben slik at det blir 30 cm langt fra nederste kant på buksen.
  • Sy sammen på vrange.
  • Sy to små sømmer på sidene
  • Vreng og brett ned kanten slik at den passer i potten


Så var det vesken…


Slik er den lager:

  • Klipp buksen av rett over skrittet
  • Sy bunnen sammen på vrangen lik potteskjuleren
  • Klipp en remse på ca 12 cm bredde på et av buksebenene øverst
  • Sy sammen på vrangen  men ikke den ene kortsiden
  • Vreng remsen og sy sammen kortsiden som manglet
  • Fest så remsen i hver ende på vesken
  • Pynt med et skjerf eller stoff øverst på buksen og stram det litt til

Ferdig og jeg ble fornøyd😊 Bare spør om dere har noen spørsmål, det er bare hyggelig😉

2 thoughts on “Nytt bruk av gammel olabukse

Legg igjen en kommentar

