Staffelikort med en tvist – Easlelcard with a twist

260615-1I går laget jeg et kort til en glad 40-åring, som skulle ha et kort som ikke var «dolletet» med masse blonder og blomster. Så da ble det et «happy» kort i glade sommerlige farger i alle regnbuens farger. Har brukt et digitalt stempel fra Redonkadoodels – Funny face som jeg har fargelagt med promarkers etter fargepaletten på arkene.

Jeg hadde lyst til å lage en litt artig vri på et staffelikort, så da ble det med en tvist. Synes det passet til stempelt.

Yesterday I made a card for a happy 40-year-old, who should have a card that was not embellished with lots of lace and flowers. So it turned out to be a «happy» card in happy summer colors in all the rainbow colors. Have used a digital stamp from Redonkadoodels – Funny face that I have colored with promarkers by the color palette on the sheets.

I wanted to make a little fun twist on an easel cards, so I created a twist. It fits the stamp.

260615-2Jeg har kuttet et vanlig bazzil ark i 15×30. Soret på 15 cm. Så laget jeg en sore som gikk fra høyre kant på skrått ned til venstre kant nede på det arket som er forsiden. Her limet jeg på 15×15 bazzil ark i samme farge, og limet det fast bare på nederst trekant slik at når jeg løfter arket står det på skrått over arket under. Som vist på bilde over.

Så er det bare til å pynte. Jeg har brukt fargeglade ark, og perler samt en blomst og chippboard. Klem har blitt farget med Glimmer mist – turquise blue. Alle ark har blitt rufset litt i kantene. Rundt stemplet har jeg brukt Distress ink – Tumbled glass for å myke opp litt..

Så har jeg brukt dieser og stempler med gratulasjoner. Det skulle ikke lages plass til skrivefelt på kortet, så da brukte jeg plassen til stempler.

Baksiden ser slik ut. Helt enkel. Jeg venter fortsatt på mitt eget personlige stempel 🙂

I’ve cut a regular Bazzil sheets in 15x30cm. Sored of 15 cm. So I made a sore that went from the right top edge and sloping down to the left edge of the bottom of the sheet . Here I glue on 15×15 Bazzil sheets of the same color, and glue it in place only at the lower triangle so that when I lift the sheet stands diagonally across the sheet under. As shown in the above image.

So is it just to decorate. I have used colorful sheets and beads and a flower and chippboard. «Klem»  (hug) has been colored with Glimmer mist – turquise blue. All sheets have been ruffled a bit at the edges. Around the stamp I have used Distress – Tumbled glass to soften a little ..

Then I have used dieser and stamps with congratulations. It should not be created space for writing fields on the card, so when I used the place for stamps.

The back looks like. Quite simple. I’m still waiting for my own personal stamp 🙂

260613-4

Tusen takk for at du besøkte bloggen min, og trenger du bedre forklaring på staffelikortet så kan jeg sikkert forklare bedre eller legge ut en mal.

Thank you for visiting my blog, and you need better explanation on easel card, I can probably explain better or lay out a template.

Her er en oversikt over hva jeg har brukt:

Her is what I have used:

Fargelegging (coloring) – Promarker:

Hud (skin): corall, sun kissed pink, oatmeal

Hår (hair): henna, coco, cinnamon, oatmeal

Kjole (dress): arctic blue, cool aqua. Topp (top) i gold og canary

Ark (sheets):Echo park – summer stripes og noen rester fra Nille. Brukt Bazzil i blått og hvitt.

Dies: Cherry Lynn – Horizontal fishtail banner. De to runde diesene er ukjent og kjøpt bruit (the two roud dies are unknown and bought used)..

Stempel (stamp): Redonkadoodels – Funny smile. Kort og godt tekst

Pynt (embellisment): Pearls – Kort og godt, Blomst ukjent (flower unknown) Chipboard from Wycinanko

Glimmer mist – Turquise blue, distress ink. Tumbled glass.

Jeg er med i følgende utfordringer med dette kortet (I enter these following challenges with this card):

Passion for Promarker – Week 302 Rainbows

Papirplaneten – Sommerutfordring – Alt er lov

4 thoughts on “Staffelikort med en tvist – Easlelcard with a twist

Legg igjen en kommentar

